welcome

.

.

.

welcome to my blog

Wednesday, July 14, 2010

Mana-mana boleh makan

Elakkan dari makan-minum di bilik tempat bekerja....itulah pesanan ikhlas dari sang ketua pada suatu ketika. Aku amat setuju kerana benarlah kenyataan itu sebab sisa-sisa makanan akan tertinggal dan cara tak langsung akan mengundang kawan dan teman si lipas, si semut, si tikus dan segala macam si yang sukar untuk disebutkan. Teringat aku masa aku di tugaskan menguruskan pusat sumber sekolah, aku pernah didedahkan dengan buruknya jika makan dan minum di bilik tempat bekerja. Melalui kursus penjilidan dan pengawetan buku selama sehari suntuk itu aku dan kawan-kawan diajar cara mana untuk mengelakan keburukan itu dari terjadi dalam organisasi kita. Persoalannya...adakah tempat makan lain yang sesuai untuk memenuhi bilangan warga organisasi yang semakin bertambah ini. Kebajikan rehat dan makan pegawai serta kakitangan perlu diambil kira sama...

No comments:

Post a Comment